2010-ben saját részünkre is kamatoztatni szerettünk volna az elért fejlesztési eredményeket, illetve kamatoztatni szerettük volna új ötleteinket, ezért új permetező szerelvény építésébe kezdtünk. 2 db Ganz Hunslet postavagont alakítottunk át erre a célra, és a II. generációs szerelvényhez képest magasabb komfortot céloztunk meg mind a permetezés vezérlés, mind pedig a személyzeti kocsi tekintetében. Elsősorban a III. generációs tervezés eredményeit használtuk apróbb változtatásokkal. A kamera és a feldolgozó egységek közé optikai kábeleket szereltünk a gyorsabb adatátvitel érdekében. Ezen a szerelvényen egy jóval fejlettebb GPS készüléket állítottunk üzembe, amelynek segítségével pontosabbá vált a helymeghatározás (DGPS, RTK lehetőségek), és az időleges műholdkimaradásokat is áthidalja ez a rendszer (IMU, INS). A szerelvény műszakilag megfelel a legújabb vasúti és európai követelményeknek, jelenleg engedéllyel rendelkezik Magyarországon, Svédországban, Spanyolországban, Belgiumban, és Németországban.
Nyomtávolság: |
1435mm |
Szerkesztési szelvény : |
UIC 505-1 |
Legnagyobb sebesség: |
120km/h |
Üzemkész kocsi tömege: |
kb. 42t |
Maximális terhelhetőség: |
20t |
Új kerék futókör átmérője: |
920mm |
Kocsiszekrény hossza az ütközők között: |
26400mm |
Kocsiszekrény max. szélessége a külső oldalfalak között: |
2825mm |
Kocsitető magassága a sínfejtől: |
4050mm |
Kocsi teljes magassága a meteorológiai központtal: |
GH-250 |
Forgócsapok közötti távolság: |
19000mm |
Forgóvázon belüli tengelytávolság: |
2600mm |
Bejárható legkisebb pályaív sugár: |
|
• vonatba sorozva: |
150m |
• laza csavarkapoccsal, v = 5km/h-val: |
80m |
Ütköző készülék: |
96 jellegű |
Vonókészülék: |
nem átmenő, gumirugós |
Fékrendszer: |
KE P (D) |
Fűtés: |
egyedi, fűtő/hűtő berendezéssel |
Világítás: |
egyedi inverteres, fénycső |