Project Description

2010-ben saját részünkre is kamatoztatni szerettünk volna az elért fejlesztési eredményeket, illetve kamatoztatni szerettük volna új ötleteinket, ezért új permetező szerelvény építésébe kezdtünk. 2 db Ganz Hunslet postavagont alakítottunk át erre a célra, és a II. generációs szerelvényhez képest magasabb komfortot céloztunk meg mind a permetezés vezérlés, mind pedig a személyzeti kocsi tekintetében. Elsősorban a III. generációs tervezés eredményeit használtuk apróbb változtatásokkal. A kamera és a feldolgozó egységek közé optikai kábeleket szereltünk a gyorsabb adatátvitel érdekében. Ezen a szerelvényen egy jóval fejlettebb GPS készüléket állítottunk üzembe, amelynek segítségével pontosabbá vált a helymeghatározás (DGPS, RTK lehetőségek), és az időleges műholdkimaradásokat is áthidalja ez a rendszer (IMU, INS). A szerelvény műszakilag megfelel a legújabb vasúti és európai követelményeknek, jelenleg engedéllyel rendelkezik Magyarországon, Svédországban, Spanyolországban, Belgiumban, és Németországban.

Tulajdonság nevePontos adatok
Nyomtávolság:1435mm
Szerkesztési szelvény :UIC 505-1
Legnagyobb sebesség:120km/h
Üzemkész kocsi tömege:kb. 42t
Maximális terhelhetőség:20t
Új kerék futókör átmérője:920mm
Kocsiszekrény hossza az ütközők között:26400mm
Kocsiszekrény max. szélessége a külső oldalfalak között:2825mm
Kocsitető magassága a sínfejtől:4050mm
Kocsi teljes magassága a meteorológiai központtal:GH-250
Forgócsapok közötti távolság:19000mm
Forgóvázon belüli tengelytávolság:2600mm
Bejárható legkisebb pályaív sugár:
• vonatba sorozva:150m
• laza csavarkapoccsal, v = 5km/h-val:80m
Ütköző készülék:96 jellegű
Vonókészülék:nem átmenő, gumirugós
Fékrendszer:KE P (D)
Fűtés:egyedi, fűtő/hűtő berendezéssel
Világítás:egyedi inverteres, fénycső
Az összes referencia